KTR-X1 8x8 to bezzałogowy, zdalnie sterowany pojazd, który służy do wykonywania zadań w bardzo trudnym terenie. Składa się z dwóch stalowych sekcji, połączonych ze sobą przegubem. Dzięki temu sekcje te są względem siebie zupełnie niezależne.

Ten wyczynowy pojazd wyposażony jest w sumie w osiem terenowych kół, które charakteryzują się doskonałą przyczepnością. KTR-X1 8x8 posiada ruchome wahacze, dzięki którym pojazd doskonale radzi sobie z pokonywaniem najtrudniejszych przeszkód w terenie. KTR-X1 ma niski środek ciężkości, przez co zachowuje równowagę przemieszczając się nawet po bardzo nierównym podłożu.

Warto również podkreślić, że KTR-X1 8x8 jest pojazdem hybrydowym. Oznacza to, że można zabierać go na naprawdę dalekie wyprawy, bez obaw o to, że zabraknie prądu.

Ta prosta, nieskomplikowana konstrukcja przystosowana jest do jazdy po ekstremalnie trudnym terenie. KTR-X1 8x8 jest w stanie bardzo sprawnie przejechać przez teren błotnisty, kamienisty, trawiasty czy zalesiony. Pojazd ten doskonale radzi sobie także z przemieszczaniem po różnych innych nierównościach, można nim ponadto przejeżdżać przez mokradła i pokonywać płytkie zbiorniki wodne. Niestraszne są też dla niego wjazdy i zjazdy z naprawdę stromych wzniesień.

 

KTR-X1 8x8 wykazuje wręcz nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o mobilność. Chociaż jest stosunkowo lekką i prostą konstrukcją, charakteryzuje się nadzwyczajną stabilnością i wytrzymałością.

 

Specyfikacja:

  •  Podwozie: rama stalowa z profila zamkniętego 30x30x1,5 spawana
  •  Wahacze: profil zamknięty 40x80x2 wspawane bloki łożyskowe
  •  Osie: stal utwardzana
  •  Poszycie: blacha aluminiowa 0.8mm wzmacniania kątownikami
  •  Przegub: blacha stalowa 10mm plus łożyska
  •  Przeniesienie napędu: przekładna łańcuchowa przełożenie1,5:1
  •  Napęd: 4 silniki 24V / 450W każdy (moc znamionowa) 123 RPM
  •  Układ skrętu: pompa hydrauliczna 120 bar plus dwa siłowniki
  •  Sterownik silnika: Sabertooth 4x64A
  •  Sterownik pompy: Sabertooth 2x64A
  •  Zasilanie: Akumulatory kwasowe 12V 40Ah 2x
  •  Układ ładowania: silnik spalinowy 200c OHV plus alternator 28V 55A
  •  Koła: 145/70/6
  •  Pilot sterowania:  HK-T6
  •  Oświetlenie: led 2x9W przód, 2x2W tył
  •  Układ chłodzenia: 2x wentylator 4800 RPM
  •  Przyłącza: szybkozłącze montażowe plus gniazdo zasilania
  •  Spalanie: 0,5-1,2l/mth
  •  Masa: 140Kg
  •  Prędkość max: 8km/h
  •  Wymiary: szer 90cm, dłu 192cm, wys 68cm, prześwit 27cm

Osprzęt:

  •   Pług do śniegu obrotowy  (zrobiony)
  •   Zamiatarka (dalszy etap)
  •   Kosiarka (dalszy etap)